Eerste weekend met zijn 3e in Kisumu! - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Britt Krijntjes - WaarBenJij.nu Eerste weekend met zijn 3e in Kisumu! - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Britt Krijntjes - WaarBenJij.nu

Eerste weekend met zijn 3e in Kisumu!

Blijf op de hoogte en volg Britt

30 Oktober 2019 | Kenia, Kisumu

Vrijdag 18 Oktober

Het is echt een stuk lastiger om hier te schrijven en de motivatie te vinden om het te uploaden, omdat hier zoveel afleiding is ;) De wifi en het zwembad zijn de grootste afleiders! Dit weekend heb ik er opeens veel meer last van dat ik de resterende tijd nog lang vindt duren en dat ik mijn eigen omgeving in Nederland mis. Super gek, want had er tot nu toe nog helemaal geen last van gehad. Ik hoop dat het ook weer snel wegtrekt :) Vandaag gingen de andere meiden (Nico en Daphne) aan de slag in het ziekenhuis om de gemiste uren van de stakingen in te halen. Ik had heel de week wel stage kunnen lopen, dus voor mij begon het weekend! Ze waren om 12 uur al terug, omdat er niks te doen was hahaha. Heel het ziekenhuis was gesloten door de stakingen, dus nu moeten er eerst weer nieuwe patiënten binnen komen. Zo erg dat er door de stakingen mensen zijn overleden of geen eten hebben gehad en dat is hier dus gewoon super normaal? In de middag zijn we weer onze favoriete bezigheid gaan doen namelijk shoppen bij de Masai market. In de avond lekker frietjes, kip en uienringen gegeten bij de KFC. Het enige eten waarbij ik nog een beetje een Nederlands gevoel heb hahahah. Ik wordt het eten hier namelijk wel een beetje beu hoor.. alle gerechten die je wilt maken hier daar hebben ze net 1 ingrediënt niet voor, waardoor het niet echt smaakt :)

Zaterdag 19 Oktober

Vandaag hadden we een mega relax dag! Ik was al wel optijd wakker even ontbeten, maar toen lekker lui terug in bed gekropen. Filmpjes gekeken en een beetje nutteloos op je telefoon gezeten :) Wel gingen we vandaag even boodschapjes doen voor de aankomende week en je weet nooit wat ik heb kunnen scoren in de supermarkt.......... SERRANOHAM! Mijn favoriete vleeswaren in Nederland nu hier gewoon in de supermarkt in AFRIKA. Mijn dag kon niet meer stuk :) Hij was wel een beetje duur 550 shilling dus 3,65 voor 7 plakjes, maar je leeft maar 1 keer!!! De rest van de dag was het weer niet zo goed. Het regende veel en het stormde dus zwemmen ging het niet worden. In de avond lekker film gekeken op mn iPad met Nicolenne, gekletst en gesnoept. Top avondje! :)

Zondag 20 Oktober

Again.. een relaxte dag. We wilden eigenlijk gaan lunchen, maar Marielle kwam mij masseren omdat heel mijn schouders vast zitten. Ik weet ook niet wat ik voor geks met mijn schouders doe maar ja :) Nog even bij de puppy's gekeken. Ze hebben nu hun oogjes open en doen een poging tot lopen echt te leuk om te zien. In de middag lekker een tosti gegeten en om half 4 besloten we bij laughing buddah's iets te gaan drinken. Bij laughing buddah's heb je een groot uitzicht over Kisumu, omdat het op de 5de verdieping zit. We bestelde ons favoriete drankje... Lime lemonade! Na het drankje even boodschapjes gedaan, want we besloten spontaan om vanavond ineens pannenkoeken te gaan eten. Heerlijk! De andere meiden lagen al optijd in bed, maar voor mij was het een super leuke avond. De familie ging namelijk in Nederland lootjes trekken voor sinterklaas en ik mocht mijn lootje trekken via de facteime! Ik kan niet wachten om in Nederland een surprise te maken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Britt

Hoi Hoi, Ik ben Britt Krijntjes. Ik volg momenteel de opleiding onderwijsassistent niveau 4 op het Kellebeek college in Roosendaal. Via mijn opleiding kan ik 3 maanden gaan stage lopen in Kenia. Ik wil graag mijn ervaring met jullie delen!!

Actief sinds 18 Juni 2019
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 5004

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2019 - 25 November 2019

Mijn eerste reis

Landen bezocht: