Weekendje genieten in Kisumu! - Reisverslag uit Rangala, Kenia van Britt Krijntjes - WaarBenJij.nu Weekendje genieten in Kisumu! - Reisverslag uit Rangala, Kenia van Britt Krijntjes - WaarBenJij.nu

Weekendje genieten in Kisumu!

Blijf op de hoogte en volg Britt

02 Oktober 2019 | Kenia, Rangala

Weekend! 27,28,29 September

Vrijdag

De wekker ging om half 8 en 8 uur! Nico ging lekker eieren koken voor op de rijstwafels. Lekker was dat! Nog even de laatste spullen gepakt. Consolata kwam uit Ugundja met het busje naar Rangala en kocht alvast de tickets voor ons. Zij stapte dan weer uit in Rangala en ging terug achterop een motor taxi naar haar woonplaats Ugundja. Super lief, want ze wilde dat we veilig in de bus zaten en er niks mis kon gaan ;) Nico moest achterin het busje en Daphne en ik zaten naast de buschaffeur. Wat een super plek! Eenmaal aangekomen in Kisumu kwam Maurice ons ophalen bij het tankstation waar alle busjes van de bogomaline aankomen en vertrekken. Hij bracht ons naar Pandas Paradise. Hier konden we even onze spullen wegzetten en om 12 uur zouden Maurice en Sammi ons komen ophalen, zodat we konden gaan lunchen bij laughing buddah's! Ze waren er pas om half 1/ kwart voor 1. Toen we aankwamen moesten we 5 verdiepingen omhoog met de trap. Dat was lang geleden! Maar alle moeite waard. Je kon tijdens je lunch uitkijken over een deel van Kisumu. Zo mooi! Ik had een clubsandwich met frietjes. Na de lunch gingen de andere meiden naar huis en gingen Nico en ik samen met Marielle schoolspullen halen van het geld wat we hebben opgehaald met de inzamelingsactie. Een hele kar vol met klei, verf, papier, schetsboeken, potloden, krijtjes, stiften, lijm, scharen en ga zo maar door. In de tuktuk onderweg begon het kei hard te regenen. Sammi zag helemaal niks meer en moest continu met een doek de ramen afdoen. Snel alle spullen uit de tuktuk in het huisje gezet en in de avond een heerlijke kipburger gegeten. Nog even gekletst en gelachen met de andere meiden en om half 11 lagen we op bed. Slaaplekker!


Zaterdag

De wekker van Nico, Kiki, Demi en Gwyneth ging om 6 uur. Ze gaan de monkey rock beklimmen vandaag. Super stoer! Ik had zo graag mee gewilt, maar met m'n spieren gaat het niet.. Ik heb hier al meer last van dan in Nederland door de warmte denk ik. Elke dag 3 magnesium pillen van de dokter en dan gaat het prima, maar om een berg te gaan beklimmen was een beetje te veel risico. Ik was natuurlijk wakker geworden van de wekker, maar dat vond ik helemaal niet erg. Heb je lekker veel aan je dag. Om 7 uur sochtends heb ik Daphne haar haren staan verven en hebben we de overblijfselen van de pizza's van gister gegeten hahahah wat een ontbijt! Lekker een half uur onder een warme goede douche gestaan en om 10 uur zou Millicent bij ons zijn, maar Keniaanse mensen komen noooooit op tijd. Ze was ongeveer een half uur tot 3 kwartier te laat. We gingen de spullen halen voor Daphne die ook een inzamelingsactie heeft gedaan. We gingen met Millicent naar de groothandels in Kisumu, alles was zo goedkoop en leuk om te zien. Ik heb voor babyhome nog schoentjes gekocht. Je kocht ze in 6 paren bij elkaar voor 6,-! In oplopende maatjes. Zo onwijs schattig. Ook bracht Millicent ons naar een andere supermarkt Naivas. Hier hadden ze zo onwijs veel eten, vers eten, brood, noten, frietjes, gehaktballen, rijst etc. We zijn ook nog naar de stoffenwinkel geweest. Voor maar 2,- hadden we een super leuke boodschappen tas met ritsvakje in leuke verschillende stoffen. Hoe kunnen ze het daarvoor maken? Toen we bij het huisje aankwamen onze heerlijke lunch gegeten. Ook gingen we nog lekker naar de masai markt. Eindelijk m'n super gave schilderijtje gekocht die ik de vorige keer al wilde halen. We wilde na de Masai markt nog even zwemmen, maar het was veelste koud. Even de gekochte spulletjes aan thuis laten zien en klaargemaakt, want we gingen weer eten bij de KFC! Nog even boodschapjes gehaald na het eten. M'n sojamelk die ik in Nederland drink gehaald, wel een pittig prijsje 4,55! Optijd naar bed gegaan. Morgen de laatste dag van het weekendje in Kisumu en gaan we weer terug naar Rangala tot zaterdag. Dan is de wissel met al onze koffers en hebben we de tussenweek.

Zondag

Goedemorgen om 8 uur was ik wakker, maar ik heb wel heerlijk geslapen! Wat een verschil van de bedden met Rangala. Daar lijkt het wel of je op een harde plank slaapt. Ook de frisse lucht in het huisje is zo'n groot voordeel. Om 10 uur gingen we boodschappen doen en hebben we nog even wat spullen gehaald bij de apotheek voor de inzamelingsactie van Daphne en Nicolenne. Nog even gezwommen tot 15:00 en om 16:00 zouden we opgehaald worden met al onze inzamelingsspullen. We hadden een week van te voren aangegeven dat er een grote auto geregelt moest worden en gister was de auto nog niet geregelt! Ook moesten we nog eens 45,- betalen in plaats van 40,- omdat hij de enige beschikbare was. Als het meteen geregelt had geweest toen wij het hebben aangegeven waren er vast nog wel meer beschikbaar. De auto was nog kleiner dan een fatsoenlijke gezinsauto en de auto werd helemaal vol gepropt met al onze spullen. Ook de achterbank, omdat het anders niet zou passen. De achterbank zat zo vol dat we niet eens onze gordels aan konden #lekkerveilig! Op naar Rangala 1,5 uur rijden ;) We waren het er echt niet mee eens hoe dit geregelt was. Joepie we waren weer terug in Rangala met z'n 3tjes en alle inzamelinsspullen en boodschappen. (Maar goed dat we 2 kamers niet gebruiken) in de avond hebben we heerlijke vissticks gegeten op witte boterhammen met een hoop mayo! Heeeeerlijk ;)

  • 02 Oktober 2019 - 08:51

    Britt:

    Hoi Britt!
    De eerst maand zit er alweer op! Nu al zoveel leuke verhalen gelezen van deze eerste maand!
    Super dat de tijd lekker snel gaat en je nu weer een nieuwe uitdaging staat te wachten!
    Ik denk dat het wel goed is om deze afwisseling te hebben, zodat je dat in zicht hebt en er dus naartoe kunt leven.
    Ben benieuwd hoe de nieuwe stage plek je gaat bevallen!
    Succes xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Britt

Hoi Hoi, Ik ben Britt Krijntjes. Ik volg momenteel de opleiding onderwijsassistent niveau 4 op het Kellebeek college in Roosendaal. Via mijn opleiding kan ik 3 maanden gaan stage lopen in Kenia. Ik wil graag mijn ervaring met jullie delen!!

Actief sinds 18 Juni 2019
Verslag gelezen: 97
Totaal aantal bezoekers 5012

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2019 - 25 November 2019

Mijn eerste reis

Landen bezocht: